סקירת תקיפות לאומניות יולי 2014

03/08/2014

ירושלים המזרחית היא המקום היחיד מעבר לקו הירוק שבו מאות אלפי פלסטינים נמצאים בחיכוך יומיומי עם ישראלים ועם הרשויות הישראליות. בשנים האחרונות היו מי שניסו לטעון שהשקט היחסי בירושלים מעיד על השתלבותם של תושבי מזרח העיר בישראל ואף על רצון להישאר תחת שליטתה.

למרבה הצער, השנים האחרונות לא נוצלו על ידי הרשויות הישראליות לשינוי אמיתי ובניית יחסים ראויים יותר בין הקהילות אלא להיפך: האפליה וההזנחה של מזרח ירושלים נמשכו ללא שינוי מהותי, ההתנחלויות בשכונות הפלסטיניות המשיכו לגדול, ולאלו נוספה גם תופעה של אלימות לאומנית מצד יהודים.…ירושלים המזרחית היא המקום היחיד מעבר לקו הירוק שבו מאות אלפי פלסטינים נמצאים בחיכוך יומיומי עם ישראלים ועם הרשויות הישראליות. בשנים האחרונות היו מי שניסו לטעון שהשקט היחסי בירושלים מעיד על השתלבותם של תושבי מזרח העיר בישראל ואף על רצון להישאר תחת שליטתה.

למרבה הצער, השנים האחרונות לא נוצלו על ידי הרשויות הישראליות לשינוי אמיתי ובניית יחסים ראויים יותר בין הקהילות אלא להיפך: האפליה וההזנחה של מזרח ירושלים נמשכו ללא שינוי מהותי, ההתנחלויות בשכונות הפלסטיניות המשיכו לגדול, ולאלו נוספה גם תופעה של אלימות לאומנית מצד יהודים.

מעקב מתמשך של עיר עמים מראה על פעילות רציפה וחריש עומק של גורמים אלימים בירושלים, חלקם מגיעים מחוץ לירושלים. סקירה שערכה עיר עמים כבר במרץ 2014 על אלימות לאומנית יהודית בירושלים, הובאה זה מכבר בפני גורמים בעיריית ירושלים, משטרת ישראל וועדת החינוך של הכנסת. אך הרשויות כשלו במניעת ההסתה הזו ובהפסקת פעילותם של האחראים לה.

המדיניות בירושלים משאירה אותה על סף פיצוץ באופן קבוע. בשבועות האחרונים, כשתשומת הלב הציבורית מופ...המשך קריאה