מכתב למפקד מחוז ירושלים על תוואי מצעד הדגלים

30/03/2015
לכבוד משה (צ'יקו) אדרי, ניצב מפקד מחוז ירושלים משטרת ישראל
לכבוד מר ניר ברקת ראש עיריית י-ם
לכבוד יהודה וינשטיין, עו"ד היועץ המשפטי לממשלה
לכבוד אסנת מנדל, עו"ד מנהלת מחלקת בג"צים
שלום רב,
הנדון: דרישה למנוע את מעבר מצעד "ריקוד הדגלים" ברובע המוסלמי בעיר העתיקה
 
1. פנייה דחופה זו נשלחת בשם עמותת "עיר עמים", בשם "הישיבה החילונית בירושלים" ובשם תושבי הרובע המוסלמי.

2. "עיר עמים" היא עמותה ישראלית בלתי- מפלגתית העוסקת במורכבות החיים בירושלים ובמגמה שירושלים תהיה עיר תקינה ושוויונית. "עיר עמים" מעמידה בראש מעייניה את ירושלים כעיר הוגנת בה חולקים שני העמים, הישראלי והפלסטיני, עיר הדואגת לרווחתם ולכבודם של כל תושביה על קודשיהם ונכסיהם ההיסטוריים והתרבותיים.

3. "הישיבה החילונית בירושלים" הינה מחלקה בארגון בינ"ה (בית יוצר נשמת העם) והינה מוסד חינוכי תרבותי, הדוגל בערכי לימוד והיכרות עם תרבויות המקום. במסגרת הישיבה לומדים צעירים וצעירות מכל הארץ, בתכנית בת ארבעה חודשים. במסגרת התוכנית הם לומדים על התרבות היהודית והירושלמית, ועורכים אירועים ופעילויות במרחב הציבורי. הישיבה החילונית מאמינה בחיים רב-תרבותיים בירושלים, מתוך שיתוף וחיזוק הזהויות, ויחסי שכנות טובים.

4. לגישתה של הישיבה החילונית אופן עריכת המצעד אינו תואם את רוח התרבות היהודית ומסורתה ארוכת השנים.

5. בפתח הפנייה, אבהיר כי מרשיי מוצאים חשיבות עליונה בהגנה על חופש הביטוי והמחאה, ולכן על אף המראות הקשים שהינם מנת חלקו של מצעד "ריקוד הדגלים" כולו בירושלים ובעיר העתיקה, בעת הזו הם מבקשים אך להגביל את תוואי המצעד כך שלא יעבור השנה ברובע המוסלמי, זאת כחלק מהפקת לקחים מן האירועים החמורים שנתרחשו בשנים הקודמות.

6. מרשיי סבורים כי דווקא השנה, לנוכח עליית המדרגה בפשיעה הלאומנית היהודית ושטף האלימות כלפי האוכלוסייה הפלסטינית בירושלים , מאז הקיץ האחרון, אין מקום להעמיד את תושבי הרובע המוסלמי בסיכון מצד גורמים קיצוניים שעלולים לנצל לרעה את המצעד.

7. כפי שיפורט להלן, המציאות בשנים האחרונות הוכיחה כי כדי לקיים את מצעד "ריקוד הדגלים" ברובע המוסלמי, לא מבוצעים איזונ...המשך קריאה