פשעי שנאה בירושלים - מכתב לניר ברקת

13/11/2012

פנייה לניר ברקת בעקבות שורה של פשעי שנאה ופעולות תג מחיר בעיר, בהן תקיפות נגד אנשי דת נוצריים והשחתת כנסיות,  בבקשה שיפעל בצורה ממשית לעצירתם של פשעים אלה נגד לא יהודים בירושלים.

 
לכבוד
ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים
 

שלום רב,

 
הנדון: התגברות פשעי שנאה בירושלים
           

אמש, רוססה כתובת תג מחיר על המנזר בעמק המצלבה ונוקבו צמיגים של כלי רכב שהיו במקום. אנו כותבים לך בעקבות אירוע זה שמבצעיו בחרו לעשותו דווקא בחג החנוכה ואשר מתווסף לשרשרת הולכת ומתגברת של פשעי שנאה נגד האוכלוסיה הלא יהודית בירושלים. תושביה הפלסטינים של העיר כמו גם אנשי דת ומוסדות נוצריים חשופים לתקיפות הולכות וגוברות: מריסוס כתובות שטנה, דרך השחתת רכוש וכלה בתקיפה פיזית ממש.
 
כפי שהתבטאת בגינוי שפרסמת הבוקר, הכרחי לעקור את התופעות הללו מן השורש. לצד המשטרה, האחראיות העיקרית לכך מוטלת על כתפי העירייה ועליך כמי שעומד בראשה. מדוח אשר אנו מכינים בימים אלו בנושא האלימות נגד פלסטינים בעיר, עולה תמונה מבהילה לא רק באשר להיקפי האלימות אלא אף לגבי פעילות שיטתית של גורמים שונים הפועלים באופן מתוכנן ומחושב נגד פלסטינים בעיר. בחודשים האחרונים אנו עדים לזליגתה של פעילות זו לתקיפתם של אנשי דת נוצרים.
 
בין שאר הממצאים שלנו, מתברר שבתקופות בהן אנשי ימין אשר הורחקו מהגדה המערבית בחרו להתמקם בירושלים, חלה עליה ברורה בפשעי שנאה נגד פלסטינים בעיר. הפיכתה של ירושלים לעיר מקלט לעבריינים ממין זה מדאיגה ביותר. לפחות חלק מהמורחקים, על פי עדויותיהם הם, מנצלים את השהות בירושלים על מנת להעתיק אליה את דפוסי הפעולה שבעטיים הורחקו מהגדה.
 
בשבוע שעבר קיבלו שני צעירים המתגוררים בהתנחלויות - חנוך רבין ומשה אורבך  - צווי הרחקה משטחי הגדה המערבית. יתכן שמאז הרחקתם השניים נמצאים בירושלים: רבין הוא במקור תושב ירושלים ואילו אורבך נכח אתמול בטקס הדלקת נרות בשוק מחנה יהודה. לאור הדפוס שז...המשך קריאה