שכונות ירושלים המזרחית תחת משטור וענישה קולקטיבית

10/02/2013
                        10/2/13
לכבוד
מר ניר ברקת
ראש עיריית ירושלים
באמצעות פקס 6296014
לכבוד
רב ניצב יוחנן דנינו
מפכ"ל משטרת ישראל
באמצעות פקס 5428118 
 
 
שלום רב,                                                                                              - ד ח ו ף -
 
הנדון: שכונות ירושלים המזרחית תחת משטור וענישה קולקטיבית
משך למעלה מחודש ימים הייתה מצויה שכונת עיסאוויה תחת משטור חסר תקדים של רשויות אכיפה שונות. לפני כשבועיים החלו רשויות האכיפה, שוב בניצוחו של מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל, ניצב יוסי פריינטי, במבצע אכיפה נרחב דומה, הפעם בשכונת סילוואן שבירושלים המזרחית. פעולות אלה, אף שהן נעשות בחסות החוק, אינן עולות בקנה אחד עם מנהל תקין ושוויוני, ומכאן פנייתנו הדחופה אליכם.
 
ביום 28/1/13 הגיעה רשות הטבע והגנים בליווי כוחות משטרה ומג"ב רבים לפעולות הריסה בסילוואן. פעולות אלו, בחסות צווי ניקוי פסולת, גרמו להרס רב במקום, וליצירתו של מדרון מסוכן צמוד לבתיהם של התושבים במקום. מאז אותו יום, החל גם מה שמכונה על ידי המשטרה במקום כ"מבצע אכיפה", מבצע נרחב של רשויות שונות הפועלות באופן נרחב ויומיומי בתוך הכפר.  מאז יום ההריסות, משך כשבועיים ימים עד היום, נמצאת שכונת סילוואן תחת מצור של רשויות האכיפה השונות, שפעולותיהן מתבצעות בכל יום עד השעות הקטנות של הלילה:
 
בכל כמה מאות מטרים מוצב צוות שוטרים ומג"ב, בליווי בוחני רכב, בליווי כוחות שב"כ, ואלו עוצרים לבדיקות כמעט כל רכב שעובר על פניהם. תושבי סילוואן מספרים על מספר פעמים ביום שהם ...המשך קריאה